Monday 14 March 2011

တစ္ခါတုန္းက...........(၁)


ရွမ္းၿပည္ေတာင္ပိုင္း အညိဳေရာင္နယ္ေျမ တစ္ေနရာရဲ့ အုပ္စုရြာၾကီးတရြာက အလယ္တန္းေက်ာင္းထဲမွာ က်င္းပတဲ့ အစည္းေ၀းပါ။

ဆရာႀကီး။……..။ “ဆရာ၊ ဆရာမတုိ ့ကို ဒီေန ့အစည္းေ၀းေခၚရတဲ့ အေၾကာင္းကေတာ့ လာမဲ့တပတ္ထဲမွာ အုပ္စုတခုလံုးမွာရွိတဲ့ မူလတန္းေက်ာင္းအားလံုးကို လက္ေထာက္ပညာေရးမွဴး ေက်ာင္းစစ္လာမွာ ၿဖစ္ေၾကာင္းအသိေပးၿခင္းၿဖစ္ပါတယ္။”

“ဆရာ ဆရာမတို ့ အေနနဲ ့ မိမိတို ့ ေက်ာင္းကို အေကာင္းဆံုးအေနအထားနဲ ့ ၿပင္ဆင္ထားၾကပါလို ့ တိုက္တြန္းခ်င္ပါတယ္။ လိုအပ္တဲ့ေကြၽးေမြးဧည့္ခံမႈ မ်ားကိုေတာ့ ရြာခံလူၾကီးမ်ားနဲ ့ တိုင္ပင္ၾကပါ။ ေက်ာင္းအားလံုး အဆင္ေျပေျပနဲ ့ စစ္ေဆးမႈ ေအာင္ၿမင္မယ္လို ့ ကြၽန္ေတာ္ေမွ်ာင္လင့္ပါတယ္။ ကဲ..ဒီေန ့ အစည္းအေ၀းရဲ့ အဓိက အေၾကာင္းအရာကေတာ့..ဒါပါဘဲ။ ဆရာ ဆရာမတို ့ ကို အထူးေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

နယ္ေျမခံေက်ာင္းအုပ္ဆရာၾကီးရဲ့ စကားအဆံုးမွာ ဆရာဆရာမေပါက္စေတြ ေယာင္လည္လည္နဲ ့ ေက်ာင္းထဲက ထြက္ၿပီးအသီးသီး ကိုယ့္ရြာကိုယ္ၿပန္ခဲ့ၾကပါတယ္။

အဲဒီအခ်ိန္က အေရးအခင္းေတြၿပီးခါစ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းေတြပိတ္ထားတဲ့ အခ်ိန္ပါ။ အိမ္မွာ ဆန္ကုန္ေၿမေလးလုပ္ၿပီး ထိုင္စားမေနနိင္တဲ့၊ ရန္ကုန္ဆင္ေၿခဖံုးမွာ ေမြးဖြားၾကီးျပင္းခဲ့တဲ့ ညီအစ္မ ၂ေယာက္ရဲ့ မူလတန္း ေက်ာင္းဆရာမေပါက္စ ဘ၀ကို ခက္ခက္ခဲခဲ ျဖတ္သန္းေနၾကတဲ့ အခ်ိန္ေပါ့။ ရွမ္းၿပည္ေတာင္ပိုင္း ေတာင္ေပၚၿမိဳ့တစ္ၿမိဳ့့ကေန ႏွစ္ညအိပ္ သံုးရက္ခရီးကို လွည္းနဲ ့ ပစၥည္းေတြတင္ၿပီး လူေတြကလမ္းေလွ်ာက္သြားရတဲ့ ေဒသက ရြာကေလးတခုစီမွာ ေဒသခံကေလးေတြကို စာသင္ေပးဖို ့ တာ၀န္ယူခဲ့ၾကပါတယ္။

တာ၀န္က်တဲ့ ၀ိန္းေကာင့္ရြာမွာ ေယာနယ္က ဆရာမတေယာက္နဲ ့အတူ ရြာကၿမန္မာစကား နဲနဲနားလည္တဲ့ ရွမ္းမိသားစုအိမ္မွာ ေနၾကပါတယ္။ ေက်းရႊာဥကၠဌ အိမ္ကိုအက်ိဳးအေၾကာင္းေၿပာၿပကာ အရာရာ အဆင္ေၿပေအာင္ အေတာ္ၾကိဳးစားစီမံရပါတယ္။ အဓိကကေတာ့ အစားေသာက္ ဧည့္ခံဖို ့ ကိတ္စပါဘဲ။ ရွားပါးတဲ့ ေဒသမို ့ ၾကက္ဥေတာင္ၾကက္မကို ခါခ်မွရတဲ့ အေၿခအေနရယ္၊ ဘာသာစကား မေပါက္တာရယ္ေၾကာင့္ စစ္ပြဲတရာႏႊဲလိုက္ခ်င္ရဲ့့ ၾကက္သားေတာ့ မစားခ်င္ပါဘူးကြယ္လို ့ ဆိုရမဲ့ဘ၀ပါ။

ကိုယ့္ဖက္က လိုအပ္တာေတြလုပ္ၿပီးေပမည့္ ေၾကာက္လန္ ့ ေနပါေသးတယ္။ အဲဒီအခါတုန္းက အစိုးရလူၾကီးဆို ေၾကာက္ေနၿပီးသားျဖစ္တဲ့ အၿပင္ ကိုယ့္ေက်ာင္းအမွတ္မရမွာ အင္မတန္စိုးရိမ္မိတာပါ။ (အခုမွၿပန္ေတြးၾကည့္ရင္ ေတာ္ေတာ္ အဓိ္ပၸါယ္ မရွိပါလားလို ့ေတြးမိပါတယ္။) ဆရာ ဆရာမေပါက္စေတြကို ဘာထရိန္နင္မွမရွိဘဲ ပို ့ လိုက္တာပါ။ အရင္ကေတာ့ ဒီလိုပါဘဲ။ ဆရာၿဖစ္သင္တန္းဆင္းလဲ မဟုတ္ၾကပါ။

ဒီလိုနဲ ့ လက္ေထာက္ပညာေရးမွဴးေရာက္လာပါၿပီ။ တစ္ရြာျပီးတစ္ရြာ ၀င္စစ္တဲ့သတင္းကို နားစြင့္ေနၾကပါတယ္။ ဘယ္ေက်ာင္းကေတာ့ ဘယ္လို မွတ္ခ်က္ရတယ္။ ဘာညာေပါ့ေလ။

ေနာက္ေတာ့ အားလံုးသေဘာေပါက္လာတာက ဧည့္ခံေကြၽးေမြးတဲ့ အစီအစဥ္က အေရးအၾကီးဆံုးဆိုတာပါပဲ။ လိုအပ္သည္မ်ားကို မွာစားသြားပါသည္ေပါ့ေလ။ ေက်ာင္းဆိုတာစစ္စရာ ဘာမွျပစရာမရွိတဲ့ တံခါးမပါတဲ့ တဲကုတ္ေလးသာျဖစ္ၿပီး စာသင္ခံုေလး ေလး ငါးလံုးပဲရွိတာဆိုေတာ့ ဘယ္အရာကိုမ်ား စစ္ေဆးၿပီး အမွတ္ေပးပါ့မလဲ။

သင္ၾကားေရးနားလည္မႈစစ္ဖို ့ ဆိုတာလဲ ၂ ေယာက္နဲ ့ တစ္ပိုင္းရွိတဲ့ေက်ာင္းသားထဲမွာ မနက္ျဖန္ မဂၤလာေဆာင္ေတာ့မည့္ ၁ တန္းေက်ာင္းသူကို အတင္းေက်ာင္းတက္ခိုင္းထားရတဲ့ အဆင့္ဆိုေတာ့ စဥ္းစားသာ ၾကည့္ၾကပါေတာ့။ အိမ္မိုးဖက္ သြားေကာက္ၾကတဲ့ ကေလးေတြမလာမွာစိုးလို ့ ေလွဆိပ္အထိလိုက္ေခၚရတဲ့ ေက်ာင္းဆရာဘ၀ေတြပါ။ အခုၿမိဳ့က ဂိုက္လုပ္ က်ဳရွင္သင္ ၀ိုင္းၿပေနတဲ့ ဆရာမေတြရဲ့ဘ၀နဲ ့ မိုးနဲ ့ ေၿမလိုကြာပါတယ္။

ဒီလိုနဲ ့၀ိန္းေကာင့္ရြာရဲ့ ရြာနီးခ်င္း ကြန္နားရြာကိုစစ္တဲ့ေန ့ေရာက္လာပါတယ္။

ကြန္နားရႊာမွာ ေက်ာင္းရဲ့ တစ္ဦးတည္းေသာ ေက်ာင္းဆရာလဲၿဖစ္ ေက်ာင္းစာေရးလဲၿဖစ္ အေထြေထြ လုပ္သားလဲၿဖစ္သူ ဆရာကိုေအာင္ညိဳဟာ ရင္တခုန္ခုန္နဲ ့ လက္ေထာက္ပညာေရးမွဴးကို ဧည့္ခံပါတယ္။ ရြာခံလူၾကီးေတြရဲ့ ပူးေပါင္းပါ၀င္မႈ ဆရာေက်ာင္း ကိုေအာင္ညိဳရဲ ့ စည္းရံုးေရးေကာင္းမြန္မႈတို ့ ေၾကာင့္ လက္ေထာက္ပညာေရးမွဴးရဲ ့ “ေကာင္းလိုက္တာ အမွတ္ၿပည့္ပဲ” ဆိုတဲ့ မွတ္ခ်က္ကို ရခဲ့ပါတယ္။ ဆရာကိုညိဳ ေတာ္ေတာ္ေပ်ာ္ပါတယ္။ ေယာနယ္သားမို ့ ရိုးစင္းတဲ့စိတ္နဲ ့ ထမကမိေအာင္ ထိန္းရတဲ့အထိေပ်ာ္ပါတယ္။

လက္ေထာက္ပညာေရးမွဴးလဲ အေတာ္ေလး သေဘာက်ေတာ္မူပါတယ္။ ဒါနဲ ့ ပဲ ဟန္ၿပသေဘာနဲ ့ ေက်ာင္းကို၀င္စစ္ပီး ၿပန္အထြက္၊ တခ်ိန္လံုးေကာင္းတယ္ ေကာင္းတယ္ ေၿပာလာတဲ့ လက္ေထာက္ပညာေရးမွဴးခမ်ာ သရဲသဘက္ကို ျမင္လိုက္ရသလို မ်က္လံုးအၿပဴးသား စကားအထစ္ထစ္နဲ ့ “ကဲ… ေပးခဲ့တဲ့အမွတ္ေတြ ကုန္ပါျပီ” လို ့ ျမည္တမ္းလိုက္ပါသတဲ့။

ဆရာကိုေအာင္ညိဳလည္းအလန္ ့ တၾကားနဲ ့ ပညာေရးမွဴးၿပရာကို ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ပညာေရးမွဴး လာမွာမို ့ တစ္ေက်ာင္းပီးတစ္ေက်ာင္း လွည့္ငွားထားရတဲ့၊ အရြယ္တူုၾကယ္ၿဖဴ ၁၄ လံုးပါတဲ့ ေက်ာင္းေရွ့ အလံတုိင္က ၿမန္မာနိုင္ငံအလံေတာ္ဟာ ေဇာက္ထိုးအေနအထားနဲ ့ ၾကြားၾကြား၀င့္၀င့္ ေလမွာ တလြင့္လြင့္ ျဖစ္ေနတာပါပဲ။ “ကိုေအာင္ညိဳေရ အေၾကာင္းမေကာင္းရင္ ေသဒဏ္ပါတဲ့ခင္ဗ်” လို ့ ဆိုလိုက္ေတာ့ ကိုေအာင္ညိဳမ်က္ႏွာ ဇီးရြက္ကို မိတၱဴခ်ဳံ့ ထားသလိုပါဘဲ။ အဲဒီကစၿပီး သူ ့နာမည္ကို ေဇာက္ထိုးဆရာေက်ာင္းလို ့ ေခၚၾကပါေတာ့တယ္။

ေဒသခံေတြအားလံုး စာ (လံုး၀) မေရးတတ္ပါဘူး။ ဒါေတြဟာအၿဖစ္မွန္ေတြပါ။ ဆင္းရဲမြဲေတတဲ့ ေဒသေတြအေၾကာင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ့ ၀န္းက်င္မွာေနထိုင္တဲ့သူေတြ မသိနိုင္ၾကပါဘူး။ တာ၀န္က်ရာရြာကို အလာ ေရဆာလြန္းလုိ ့ ေတာလမ္းခရီးမွာ ေတြ ့ တဲ့ ေရအိုင္ထဲကေရေတြကို ေသာက္ခဲ့ရပါတယ္။ ပိုးေလာက္လမ္းေတြေတြ ့ ေပမဲ့ ေရငတ္လာေတာ့မေရွာင္နိုင္ပါ။ ေရသန္ ့ ေသာက္တိုင္းမွာ သတိရပါတယ္။ အနံ ့ ေတာင္အခုထိစိတ္ထဲမွာစြဲေနတုန္းပါဘဲ။

အဲဒီရြာမွာ ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္ေနထိုင္ပီး ငွက္ဖ်ားကို ရင္၀ယ္ပိုက္လို ့ ေဆးရံုကို ေခ်ာင္းေပါက္မတတ္ တက္ၿပီးသကာလ လစာေလး မၿဖစ္စေလာက္ကို လာဘ္စားသူ ပညာေရးမွဴးၾကီးထံမွာ ေရာင္းခ်ၿပီး ေနရပ္ၿပန္ခဲ့ေၾကာင္းပါ။

အတူရင္ဆိုင္ခဲ့ၾကတဲ့ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြနဲ ့ စိတ္ထားျဖဴတဲ့ေယာနယ္ကသူငယ္ခ်င္းေလးေတြကို ဒီစာေလးနဲ ့ သတိတရ မွတ္တမ္းတင္ပါတယ္။

ဘယ္ေနရာ ဘယ္ေရာက္ေရာက္ မေမ့နိုင္စရာ အေၾကာင္းအရာေတြြကို အခ်ိန္ရရင္ ထပ္ေရးပါဦးမယ္။

မွတ္ခ်က္။.............။ အစ္မေတာ္ ေရးပါသည္။

2 comments:

  1. ငါေတာ့ အေတာ္ကိုသေဘာက်သေဟ့.... ခံစားခ်က္ေလးေတြ ျပန္ရင္ဖြင့္တာ စာေရးဆရာျဖစ္ဖို ့မလိုပါဘူး။ အဓိက က အဓိကပါပဲေလ ေနာ... ။ မယူေကနဲ ့ မဘူတန္ တက္လာမွ ေ၀ဖန္ခိုင္းရဦးမယ္.... ဟြန္း

    ReplyDelete
  2. ဒါေလးဖတ္မိေတာ့ ဆယ္တန္းေအာင္ကာစတုန္းက အညာကေတာေက်ာင္းေလးတစ္ခုမွာ လုပ္အားေပးေက်ာင္းဆရာ ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္ေက်ာ္လုပ္ခဲ့တာ သတိရလိုက္တာေလ...အဲ့ဒီတုန္းကဆို ဆရာကလည္း ၁၈၀န္းက်င္ ကေလးေတြကလည္း အျဖဴအစိမ္းေတာင္ မ၀တ္ႏိုင္တဲ့ ေတာနယ္က ကေလးေတြ...ေက်ာင္းလာရင္း ငါးဖမ္းတဲ့သူက ၀င္ဖမ္း...မန္က်ီးသီးတက္ခူးတဲ့လူကခူးနဲ႔ ေက်ာင္းေရာက္လာရင္ ေခၽြးေစာ္ေသးေစာ္ေတြကို သင္းသင္းေမႊးလို႔...ဒါေပမယ့္ ဆရာေတြခမ်ာ အဲဒီငေပတူးေလးေတြကို ခ်စ္လိုက္ၾကတာ...ေက်ာင္းကလည္း အကာမရွိ အမိုးမလံုနဲ႔ ဖုန္ေတာဗြက္ေတာထဲမွာ...ေခ်ာင္းေရႀကီးျပန္ရင္ ေက်ာင္းထဲမွာ ေရက ဒူးေလာက္ေပါင္ေလာက္၀င္ေသးတယ္...အဲဒီတုန္းက သင္ခဲ့တဲ့ ေက်ာင္းသားေတြ အခုဆိုရင္ ဘြဲ႕ေတြပဲ ရကုန္ၾကၿပီလား...ကေလးေတြ တို႔လို႔တြဲေလာင္းနဲ႔ လယ္သမားႀကီးေတြ၊ လယ္သူမႀကီးေတြမ်ား ျဖစ္ကုန္ၾကမလားေတြးမိတယ္...လြမ္းလိုက္တာေလ...

    ReplyDelete